Mapa stránek je seznam URL adres, které tvoří strukturu webu. V e‑commerce slouží jako nástroj pro lepší orientaci vyhledávačů i návštěvníků. Existuje ve dvou formách – pro roboty (XML) a pro lidi (HTML).
XML verze je určená pro vyhledávací roboty a obsahuje informace o tom, které stránky webu existují, kdy byly naposledy aktualizované a jak jsou důležité. HTML mapa je určena návštěvníkům a nabízí přehledně klikatelné odkazy na důležité části e‑shopu.
Mapa stránek pomáhá vyhledávačům rychleji a efektivněji indexovat nové produkty, kategorie nebo blogové články. Zvyšuje šanci, že se i méně navštěvované stránky dostanou do výsledků vyhledávání.
Mapa musí být pravidelně aktualizovaná. Neměla by obsahovat nefunkční nebo přesměrované URL. Je důležité ji správně nahrát do kořenového adresáře a zmínit v souboru robots.txt. U velkých webů se používá rozdělení do více sitemap nebo indexový soubor.