Consent Mode v2
Vzhledem k požadavkům Evropské komise připravuje Google velké změny v práci s cookies. Tato situace může znamenat možnou ztrátu dat a omezení možností cílení reklamy, což je pro váš obchod klíčové. V dnešním článku se zaměříme na to co tyto změny přináší.
Co je to Google Consent mode v2?
Od 1. března 2024 začne Google ve svých službách (Google Analytics 4, Google Ads a další) požadovat předávání nových údajů v rámci cookie lišty. Tato novinka bude zajištěna implementací nové funkce Consent Mode v2. Cílem této změny je zajistit, aby služby Google nadále respektovaly předpisy regulující zpracování osobních údajů v oblasti digitálního marketingu.
Jak to je nyní?
Aby byla funkce Consent Mode v platformách Google správně funkční, bylo dosud nezbytné, aby se přenášelo s každým požadavkem několik parametrů, které identifikují aktuální stav souhlasu uživatele s měřením.
ad_storage – tento atribut stanovuje, zda může Google zpracovávat odeslané požadavky z webu a pokud ano, zda může uložit soubory cookie do prohlížeče uživatele. Díky souborům cookies může Google provádět dodatečné měření konverzí, analyzovat marketingová publika, atd.
analytics_storage - tato proměnná určuje, zda může Google Analytics měřit návštěvnost webu a další statistiky dostupné v Google Analytics. Současně umožňuje uložit soubory cookie Google Analytics do prohlížeče uživatele pro následnou identifikaci daného zařízení.
Co se nyní změní?
Google nyní představuje novou verzi této služby, kterou je nezbytné implementovat, pokud máte zájem nadále využívat data z cookies pro remarketing nebo zlepšovat data prostřednictvím rozšířených konverzí.
Od března 2024 bude Google vyžadovat dva nové parametry, které budou indikovat, zda uživatel udělil souhlas se zasíláním jeho zahashovaných osobních údajů (např. emailových adres), a také zda souhlasí s personalizací reklam na základě jeho profilu (např. remarketing, vytváření publika).
ad_user_data - nastavuje, že Google má povolení zpracovávat osobní data uživatelů, která může využívat pro Rozšířené měření konverzí. Tato funkcionalita přispívá k přesnějšímu měření díky možnosti identifikovat uživatele přihlášené v prohlížeči Chrome. Tento parametr bude automaticky odvozen z hodnoty ad_storage a není nutné jej přidávat.
ad_personalization - nastavuje, že uživatel vyjádřil souhlas s personalizací reklam v rámci jeho profilu. Při tomto souhlasu je uživatel zařazen do remarketingových publik.
Co musím udělat já?
V Rocketoo jsme všechny změny týkající se Consent Mode v2 přidali. Nové souhlasy budou automaticky napojeny na souhlas s Personalizovanými cookie v rámci cookie lišty. Proto není nutné provádět žádné nové nastavení nebo úpravy.
Vám doporučujeme pouze zkontrolovat dokument popisující práci s cookies, na který je odkazováno v textu v cookie liště, a do tohoto dokumentu přidat informaci, že souhlasem s Personalizovanými cookies uživatelé dávají souhlas i s novým typem dat.