Click Rate

Co je Click rate

Click rate (často označovaný také jako CTR, Click-Through Rate) je procentuální podíl mezi počtem kliknutí na odkaz, reklamu nebo CTA prvek a celkovým počtem jejich zobrazení. Vyjadřuje, jak efektivní a poutavý je obsah pro uživatele.

Výpočet Click rate

Vzorec je jednoduchý:

CTR (%) = (počet kliknutí ÷ počet zobrazení) × 100

Například pokud reklamu vidělo 1000 lidí a 50 z nich na ni kliklo, CTR je 5 %.

Proč je důležitý

Tato metrika ukazuje míru angažovanosti a relevanci obsahu ke konkrétnímu publiku. Vyšší CTR signalizuje, že reklama, e-mail či banner mají silný motivující efekt. CTR také pomáhá optimalizovat rozložení kampaní a alokaci rozpočtu.

Co ovlivňuje CTR

Výrazně ovlivňuje atraktivita vizuálu a textu, výzva k akci (CTA), umístění prvku i cílení reklamní kampaně. I formát – napr. banner vs. e-mail či organický odkaz – může zásadně měnit míru prokliku.

Příklady hodnot CTR

U bannerových reklam nebo display kampaní bývá CTR obvykle nízká (0,2 %–0,5 %). U dobře cílených PPC kampaní nebo e‑mailů dosahuje CTR i několika procent. Hodnoty nad 2–3 % se považují za velmi dobré, ale závisí na kontextu.

Co z CTR vyčteš

  • High CTR + nízká konverze = problém s cílovou landing page.
  • Nízká CTR, ale vysoká konverze = reklama je dobře cílená, možná ale nepřitahuje dostatek klikajících.

Zadejte své údaje, my se vám ozveme a rádi s vámi probereme vaše potřeby a otázky.

Odesláním tohoto formuláře souhlasíte s přijímáním propagačních e-mailů od společnosti Digital Wizards Group s.r.o. týkajících se jejích produktů a služeb. Můžete se kdykoli odhlásit kliknutím na odkaz v dolní části našich e-mailů.