5 způsobů optimalizace e-shopu pro vyhledávače
Proč je tak důležité být na předních příčkách ve vyhledávačích?
Viditelnost je klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. Zajištěním, že váš e-shop bude umístěn na předních příčkách ve vyhledávačích, můžete dosáhnout následujících výhod:
- Zvýšenou návštěvnost,
- Větší šanci na získání nových zákazníků,
- Rozšíření zisků z prodeje.
To jsou výtečné důvody, proč byste měli věnovat značnou pozornost optimalizaci pro vyhledávače (SEO - Search Engine Optimization).
5 rad pro SEO optimalizaci
1. Klíčová slova základem úspěchu
Vyberte klíčová slova, která úzce souvisejí s vašimi produkty nebo službami, abyste dosáhli vynikajících výsledků. Při výběru relevantních klíčových slov zvažte, jakými slovy budou uživatelé pravděpodobně vyhledávat vaše produkty. Integrujte tato klíčová slova do nadpisů, popisů produktů a obsahu stránek. Nezapomeňte ani na meta titulky (meta title) a meta popisky (meta description), které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání. Upoutejte uživatele originálními a poutavými meta popisky, abyste mu pomohli lépe se rozhodnout pro návštěvu vašeho e-shopu.
2. Strukturovaná data pro lepší pochopení
Využitím strukturovaných dat umožníte vyhledávačům snadněji porozumět obsahu vašeho e-shopu a poskytnout hledajícím užitečné informace o vás, vašich produktech či službách. Strukturovaná data, která poskytnete, se totiž zobrazí přímo ve výsledcích vyhledávání, fungují jako rozšířené informace, známé také jako rich snippets. Přichystejte se na potřeby vyhledávajících a poskytněte jim přesně ty informace, které hledají. Pro e-shopy je klíčové začlenit do strukturovaných dat detaily o produktech (cena, hodnocení, dostupnost, obrázky produktů) a kontaktní stránku e-shopu.
3. Linkbuilding pro více zákazníků
Linkbuilding patří mezi klíčové techniky SEO, zaměřené na získávání zpětných odkazů (tzv. backlinků) z jiných stránek směrem k vašemu webu. Umístěním odkazu na váš e-shop na důvěryhodné a relevantní stránky můžete zvýšit povědomí o vaší značce a posílit autoritu vašeho webu. Tato strategie může přispět k lepším pozicím ve vyhledávačích a zároveň vám může přinést nové zákazníky. Je důležité pamatovat na to, že úspěch linkbuildingu závisí na umísťování odkazů na stránky, které přímo souvisejí s vaším produktem nebo službou.
Mezi možnosti pro linkbuilding patří například publikace PR článků, aktivní účast v diskuzních fórech a zapojení do aktivit na sociálních sítích.
4. Technické záležitosti pro uživatelsky příznivé prostředí
Pro zlepšení pozic ve výsledcích vyhledávání je nutné věnovat pozornost i technickým aspektům e-shopů. Pokud váš e-shop nastavíte tak, aby byl uživatelsky přívětivý, zákazníci budou mít tendenci se k vám vrace a doporučovat váš e-shop dalším.
Pro zajištění úspěchu je klíčové zajistit průchodnost e-shopu pro vyhledávačové roboty, kteří umožňují efektivní indexaci a procházení obsahu e-shopu. Tento cíl můžete dosáhnout například interním prolinkováním nebo pomocí souboru robot.txt, kterým nastavíte přístupnost stránek robotům.
Důležité je rovněž věnovat pozornost rychlosti načítání stránek, minimalizaci velikosti obrázků, optimalizaci kódu a zabezpečení e-shopu. Vytvoření sitemap (seznamu všech stránek na e-shopu) usnadňuje vyhledávačům indexaci. Nakonec, ověřte svůj e-shop v Google Search Console, což potvrdí vlastnictví e-shopu a poskytne vám užitečné informace o výkonu vašeho SEO.
5. Responzivní design pro získání lepší konkurenceschopnosti
Nákupy prostřednictvím mobilních telefonů jsou již zcela běžnou součástí našeho každodenního života. Je proto mimořádně klíčové, aby byl váš e-shop responzivní. Bohužel, ne všechny e-shopy tuto možnost poskytují. Předběhněte konkurenci a zajistěte si maximální dostupnost pro všechny zákazníky. Nabídněte možnost prohlížení vašeho e-shopu kdykoli a odkudkoli.
Je důležité si uvědomit, že dosažení předních příček ve vyhledávačích s vaším e-shopem není okamžitým výsledkem. Správné nastavení SEO pro e-shopy je dlouhodobý proces, který vyžaduje trpělivost a čas. Avšak čekání a věnovaná péče se nakonec projeví a vyplatí.